Høstseminar i kommunikasjon og samfunnskontakt
Tema: Enda bedre møter med kunde og samfunn. Skal vi som bransje og enkeltbedrifter fortsette å vokse og posisjonere oss best mulig i det grønne skiftet, er det viktig å ha et aktivt forhold til hvordan vi går frem både sammen og hver for oss.
Målgruppe: Daglige ledere, salg- og marked og andre som har mye utadrettet kontakt.
Gratis for medlemmer av Betong Norge, BASAL og betongvare/fabrikkbetong som er medlem av Byggevareindustriens forening. Seminaret er en del av betongindustriens kommunikasjons- og miljøsatsing.
Kl. 12:00 – 12:30 Lunsjbuffet, restauranten
Kl .13:00 -16:30 inkl. pauser
Velkommen og status i kommunikasjons- og miljøsatsingen, v/John-Erik Reiersen
- Orienterer og illustrerer med møter gjennomført så langt i 2022 i Trøndelag og Vestlandet – litt om neste regioner ut
- Betydningen av medlemsbedrifters deltagelse – litt om hvordan vi gjør det
- Gå igjennom presentasjonen som brukes og hvordan møtene typisk gjennomføres
- Nye forskningsprosjekter på miljø på gang
To medlemsbedrifters ferske erfaringer
Per Einar Dahl og Remi Søfteland sier litt om deres erfaring fra prosessen og møtene i høst i hhv Trøndelag og Vestland
Hvilke påvirkningsfaktorer bruker vi? v/Henriette Grønn
- Begynner allerede før møtet – NHO, interessentkartlegging - research om de vi skal treffe, selve møteinvitasjonen
- Sted for møtet, form på møtet (teams vs fysisk), hvor mange deltar, hvem deltar (lokal troverdighet – hvem er de vi møter opptatt av å serve?)
- Språk, kroppsspråk,
- Presentasjonen – Bevisst om bruk av PPT
- Etter møte – debrief, lære – hva gikk særlig bra, og hva kan vi gjøre annerledes neste gang?
Hvordan oppfattes vi egentlig av omverdenen?
Innlegg fra politiker (navn kommer)
Gruppearbeid. Presentasjon/diskusjon
Ekstern foredragsholder
Litt egentid før middag
Kl 17:00 Middag for de som ønsker